Συναντήσεις με θέμα «Μουσικοπαιδαγωγικές Δραστηριότητες Μάθησης και Ανάπτυξης»

 ΣΥΛΛΟΓΟΣ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ  ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΝΟΜΟΥ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

«   ΝΙΚΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ   »

Συνεχίζεται ο  15ος Κύκλος Παιδαγωγικών Συναντήσεων με  θέμα

« Μουσικοπαιδαγωγικές Δραστηριότητες Μάθησης και Ανάπτυξης».

 

      Συνεχίζεται ο 15ος Κύκλος Παιδαγωγικών Συναντήσεων με  θέμα « Μουσικοπαιδαγωγικές Δραστηριότητες Μάθησης και Ανάπτυξης».

Επιμορφωτής : Δρ. Δημήτρης Αντωνακάκης

Στο σεμινάριο αυτό μελετάμε τις επιστημονικές προϋποθέσεις και τις τεχνικές που απαιτούνται για τη δημιουργία πρωτότυπων μουσικοπαιδαγωγικών εφαρμογών ανάλογα με τις εκπαιδευτικές, αναπτυξιακές, πολιτισμικές και μαθησιακές ανάγκες των παιδιών στα οποία απευθυνόμαστε. Η επικοινωνιακή μουσικότητα της βρεφικής ηλικίας, τα ιδιοσυγκρασιακά παιχνιδοτράγουδα της πρώιμης νηπιακής ηλικίας, τα παραδοσιακά παιχνιδοτράγουδα της νηπιακής ηλικίας, αποτελούν το πρωτόλειο υλικό, την αφετηρία. Πέρα από αυτά θα προσπαθήσουμε να απαντήσουμε θεωρητικά αλλά και έμπρακτα στα παρακάτω ζητήματα:

 

•    Ποια τραγούδια είναι κατάλληλα για παιδιά;

•    Πώς μπορούμε να φτιάξουμε δικά μας τραγούδια και μουσική;

•    Πώς ακούμε κλασσική μουσική για/με παιδιά;

•    Ποια Συστήματα Μουσικής Παιδαγωγικής είναι κατάλληλα για τα παιδιά μας στο τέλος της 2ης δεκαετίας του 21ου αιώνα;

•    Ποια παραδοσιακή μουσική είναι κατάλληλη για το Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό Σχολείο;

•    Υπάρχει σωστή αρχιτεκτονική ενός μουσικοκινητικού δρώμενου;

 

             Οι σύγχρονες θεωρίες της αναπτυξιακής ψυχολογίας και οι νευροεπιστήμες προσπαθούν διεπιστημονικά να φωτίσουν την μυστηριώδη και έμφυτη χρήση της μουσικής στην ανάπτυξη του ανθρώπου. Η θεωρία της διυποκειμενικότητας του Trevarthen, η θεωρία της επικοινωνιακής μουσικότητας των Trevarthen και Malloch, η θεωρία της συναισθηματικής συνήχησης του Stern, η θεωρία της μίμησης των Μαράτου και Κουγιουμουτζάκη, η θεωρία της πολλαπλής νοημοσύνης του Gardner και η θεωρία  μουσικής μάθησης του Gordon, προσπαθούν να ερμηνεύσουν το μουσικό παιχνίδι της ανάπτυξης των βρεφών και των νηπίων του ανθρώπου, αλλά και της μάθησης και της κουλτούρας των μικρών παιδιών.

      Η δομή του σεμιναρίου μοιράζεται ισότιμα μεταξύ θεωρίας και πρακτικών εφαρμογών. Κάθε θεωρητική ενότητα ακολουθείται από τις ανάλογες μουσικοπαιδαγωγικές εφαρμογές και ανάλυση των αναπτυξιακών και εκπαιδευτικών στόχων.

      Οι συμμετέχοντες παρακαλούνται να φορούν ρούχα που επιτρέπουν την κίνηση και να κρατούν καλτσοπαντόφλες. Το σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί στο αμφιθέατρο και στο χώρο της FAMILY   MUSICALITY, Ραυτοπούλου 4 στο Μασταμπά, 7:00 με 9:30 το βράδυ, την Τρίτη 28 Φεβρουαρίου και την Τρίτη 7 Μαρτίου 2017

      Λόγω  της  πολύ  μεγάλης  συμμετοχής  το  πρακτικό μέρος  θα  συνεχιστεί  σε  δυο  ομάδες.

Α΄ ομάδα: 6 μ.μ.  έως  7:30 μ.μ

Β΄ ομάδα   8:00 μ.μ  έως 9:30 μ.μ

Σημείωση:

Το  σεμινάριο  είναι  δωρεάν  για  όλους  τους  εκπαιδευτικούς και  θα δοθεί  βεβαίωση  συμμετοχής.